wrocław9.06 – 12.06. 2015 r. – w tym terminie uczniowie klas I-III pod opieką pań wychowawczyń oraz w towarzystwie rodziców uczestniczyli w wycieczce do oceanarium – Afrykarium, które znajduje się we Wrocławiu.
Jesteśmy dumni z poznańskiego ZOO, jednak informacje związane z powstaniem nowego obiektu na terenie ogrodu zoologicznego we Wrocławiu wzbudziły naszą chęć rozszerzenia wiedzy na temat flory i fauny wód afrykańskich.
Nowy obiekt ma trzy kondygnacje i zajmuje powierzchnię 1,5 ha. Znajduje się w nim siedem wielkich basenów wypełnionych 15 milionami litrów wody.
W pawilonie długim na 170 m i szerokim na 70 m prezentowana jest flora i fauna wód afrykańskich. W Afrykarium można podziwiać również różne gatunki małp i ptaków.
Poszczególne fragmenty pawilonu są podzielone geograficznie i odpowiadają wybranym terenom Czarnego Lądu.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od terenów piaszczystych plaż Morza Czerwonego. Ścieżką, stopniowo zeszliśmy pod powierzchnię morza, gdzie podziwialiśmy różnorodne rafy koralowe. W tej części pływa w akwariach ponad 20 tysięcy ryb.
Następnie szlak zaprowadził nas nad okolice Nilu i dalej do wielkich jezior Malawi i Tanganika.
Przechodząc przez tunel ze szkła akrylowego oglądaliśmy świat wód oceanicznych – od dołu m.in. obserwowaliśmy rekiny, płaszczki, samogłowy, ośmiornice, żółwie morskie i meduzy.
W części pawilonu, przywołującej dżunglę wokół rzeki Kongo, zobaczyliśmy krokodyle oraz w osobnym basenie – jedyne w Polsce – manaty, roślinożerne ssaki zwane także syrenami wodnymi.
Wielką atrakcją Afrykarium była dla nas możliwość obejrzenia pływających pod wodą pingwinów – tońców, ważących do 5 kg oraz pięć puchatków karłowatych.
W Afrykarium obejrzeliśmy także m.in. hipopotamy, krokodyle nilowe i dikdiki – najmniejsze antylopy świata (wielkości kota), nagie gryzonie – golce i drapieżne ssaki – mangusty karłowate.
Do Poznania wróciliśmy pod olbrzymim wrażeniem tego, co zobaczyliśmy. Dziś wiemy, że wyjazd ten to nie tylko fajna zabawa i integracja zespołu uczniowskiego z rodzicami ale także fantastyczna forma nauki o środowisku.


Dodaj komentarz